3/6/15

INTERVIEW: SPECIAL RELATIONSHIP

Hey Munchies! Een tijdje geleden moest mijn vriend voor een schoolopdracht foto’s maken van een koppel met een ‘unieke’ relatie. Wat is ‘uniek’? Een relatie tussen twee homoseksuelen kan hieronder worden verstaan. Via mijn moeder hebben we contact opgenomen met een uniek koppel. Waarom zijn zij uniek? Een man en een vrouw hebben een relatie en wonen samen, maar de man is transgender. Hij verkleedt zich als een vrouw als hij naar feestjes gaat maar hij wil het liefst altijd als vrouw gekleed zijn. Wij gingen op bezoek om foto’s te maken en het leek me ook leuk om de koppel te interviewen voor mijn blog! Zij gingen daarmee akkoord en ik heb ze een aantal vragen gesteld, want ik was ook wel benieuwd naar hun relatie. 




Kunt u in het kort wat vertellen over uzelf?
Nena: Mijn naam is Nena en ik ben 51 jaar. Ik werk als magazijnmedewerker bij Sandvik.
Arie: Mijn naam is Arie en ik werk als zelfstandige in de agrarische sector.

Wat doet u in uw vrije tijd?
Nena: Ik wandel veel met mijn hond, ik verzorg mijn planten en tijd doorbrengen met Arie.
Arie: Mijn hobby’s zijn muziek, schilderen, eigenlijk van alles wat creatief is.

Ja, dat zie ik ook door uw interieur. Erg leuk! Kunnen jullie de relatie die jullie hebben beschrijven? 
Arie: Onze relatie is al langdurig en ja, wij zijn verliefd geweest en we zijn al 21 jaar samen.
Nena: Nee, 24 jaar.

Zo, dat is wel lang! En nog steeds verliefd?
Nena: Ja zeker weten.
Arie: Ja nog steeds.

Zijn jullie getrouwd?
Arie: Nee, we zijn ongehuwd samenwonend.

En wanneer verkleedt u zich als een vrouw?
Arie: Meestal als ik echt de tijd ervoor heb. Het liefst zou ik dat iedere dag doen maar dat gaat niet vanwege het werk. In deze huidige samenleving is het moeilijk om als een transgender werk te vinden. Maar als ik tijd over heb dan manifesteer ik mezelf als een vrouw.

En hoelang bent u al transgender?
Arie: Vanaf mijn 5e jaar. Dat is kenmerkend van een transgender of transseksueel. Diegene wordt geboren in een verkeerd lichaam of niet het lichaam wat er bij hoort.

Hoe reageerden vrienden/familie?
Arie: In het begin, 17 jaar geleden, was het wel een moeilijke tijd. Tegenwoordig kijken ze er niet meer naar. 

Ze zijn eraan gewend raakt, he? Toen u hem ontmoette wist u dat hij transseksueel was?
Nena: Ja, ik heb hem ontmoet als een vrouw.

Hoe was die ontmoeting gegaan?
Nena: Iemand stelde ons voor aan elkaar en Arie was toen als vrouw gekleed.

Valt u op mannen of vrouwen?
Arie: Ik val toch op vrouwen. Het is heel raar, maarja.
Nena: Ik val op mannen, ookal heb ik Arie als vrouw ontmoet. Ik vind het gewoon leuk.

Hebben jullie bijnamen voor elkaar?
Arie: Ik noem haar meestal chica of moeder.
Nena: Ik noem hem papi of Ariëlla.











Lots of love,
Luisa Marie


No comments :

Post a Comment